Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

KONSULTACJE SPOŁECZNE W SPRAWIE BUDOWY OBWODNICY METROPOLITALNEJ

Gdynia

Obwodnica Metropolitalna odetnie Dąbrowę?

Wybudowanie w okolicach Dąbrowy węzła początkowego Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej sprawi nam mnóstwo komunikacyjnych kłopotów – uważają mieszkańcy dzielnicy, którzy pojawili się na spotkaniu konsultacyjnym w sprawie inwestycji. Warianty przebiegu drogi omawiali projektanci z firmy Lafrentz-Polska, zatrudnieni przez inwestora, Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Na prośbę mieszkańców sprawą zajął się gdyński poseł Zbigniew Kozak.

Mieszkańcy obawiają się przede wszystkim, iż na skutek powstania węzła odcięty zostanie dojazd z Dąbrowy do Chwaszczyna i Żukowa. Projektanci nasłuchali się więc wielu gorzkich słów. Punktem zapalnym stał się fakt, iż z ul. Rdestowej, wyjazdowej z Dąbrowy, po wybudowaniu węzła nie będzie można skręcać w ul. Chwaszczyńską.

- Będziemy do Chwaszczyna i Żukowa dojeżdżać objazdami, przez Gdańsk? – denerwowali się mieszkańcy. – W pesymistycznym wariancie połączenie z tymi miejscowościami zostanie całkowicie zablokowane.

Według Dariusza Jarysza, przedstawiciela Lafrentz-Polska, problemu jednak nie będzie, bo na terenie dzisiejszych Kaczych Buków wybudowane zostaną objazdowe drogi lokalne. – Taka inwestycja, jak obwodnica, będzie impulsem dla rozwoju sieci takich ulic – mówi Jarysz. – Innej możliwości nie widzę.

Jednak zdaniem mieszkańców, takie plany można włożyć między bajki. – Gdynia na pewno objazdowych dróg lokalnych w tak krótkiej perspektywie czasowej nie wybuduje – grzmieli. – Dla przykładu budowa ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego miała rozpocząć się dwa lata temu, a nawet nie wkopano jeszcze pierwszej łopaty. Podobnie na terenie Gdańska Osowej – projekty dla ul. Nowej Kielnieńskiej są w powijakach.

Wybrano trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej
- Czy konsultowaliście swoje zamiary z władzami Gdyni? – dopytywali się kolejni mieszkańcy. – Takie rozwiązania, jakie proponujecie, są nie do przyjęcia. Dla terenu Kaczych Buków uchwalony został już przez samorządowców plan zagospodarowania przestrzennego. Nie zakłada on budowy takich dróg, o których panowie dziś mówicie. Nie sądzimy, by zmieniano uchwalony niedawno plan.

Mieszkańcy chcieli, aby projektanci dali im gwarancję, iż lokalne drogi dojazdowe w stronę Chwaszczyna i Żukowa rzeczywiście zostaną wybudowane. Dariusz Jarysz przyznał jednak, iż gwarancji takiej dać nie może, bowiem inwestycje te zależą od lokalnych samorządów.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączyć ma w przyszłości Gdynię ze Straszynem. Droga ekspresowa o długości 34,1 km docelowo będzie miała trzy pasy ruchu. – W pierwszym etapie inwestycji wykonane zostaną dwa pasy, zabezpieczamy jednak także rezerwę pod trzeci pas – mówi Dariusz Jarysz.

Prace budowlane ruszyć mogą jednak najwcześniej za kilka lat.
- Jesteśmy na etapie sporządzania studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowego – mówił Dariusz Jarysz.
Kolejne spotkanie zaplanowano w środę w Chwaszczynie.
Szymon Szadurski-dziennikbałtycki.pl
Zapraszam na relacje wideo.

Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej – Chwaszczyno


Jak podaje Dziennik Bałtycki – mieszkańcy obawiają się przede wszystkim, że na skutek powstania węzła odcięty zostanie dojazd z Dąbrowy do Chwaszczyna i Żukowa. Największe problemy będzie sprawiać wyjazd z tej dzielnicy, bo z ul. Rdestowej, po wybudowaniu węzła, nie będzie można skręcać w ul. Chwaszczyńską.

Według założeń nowa droga ma rozpoczynac się na wężle Chwaszczyno w gminie Żukowo na drodze ekspresowej S6. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn w gminie Pruszcz Gdański, który ma pełnić rolę skrzyżowania S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.

Na obydwu spotkaniach, w których uczestniczył poseł Kozak było gorąco. Ludzie nie zgadzają się by obwodnica była przeprowadzona przez środek ich miejsca zamieszkania. Temu nie dziwi się poseł jak mówi: Kto by chiał mieszkać na środku obwodnicy? Tymbardziej, że można zaprojektować trasę inaczej. Mam nadzieję, że zorganizowane przez inwestora konsultacje, w których mieszkańcy danych terenów licznie uczestniczą, faktycznie spełnią swoją rolę i inwestor weźmie pod uwagę ich zastrzeżenia. Po czym zaproponuje dogodny wariant przebiegu obwodnicy, inaczej tego typu spotkania były by tylko zbędną formalnością.

Obwodnica Metropolitalna-konsultacje społeczne w Żukowie


Żukowo było kolejnym miejscem, w której odbyło się spotkanie.
I tak jak na poprzednich spotkaniach tak i na tym nikt nie chciał, aby trasa przebiegała przez środek miejscowości, co z uporem forsuje firma projektująca planowaną inwestycje. Jedyny argumentem przemawiającym za takim rozwiązaniem jest to, że po obwodnicy gdyby została przesunięta poza teren zurbanizowany jeździłoby mniej samochodów. Nasuwa się pytanie, kto, dla kogo? Wychodzi na to, że droga ma być tylko i wyłącznie źródłem dochodów dla pustego skarbu państwa. Właśnie na obwodnicy trójmiejskiej są instalowane bramki do poboru opłat i takie same staną na obwodnicy metropolitalnej. Nikt i nic nie liczy się z rezerwatami przyrody, mieszkańcami, którym chce się wyburzyć domy ze wzrostem natężenia ruchu, hałasem, a co za tym idzie ze wzrostem zanieczyszczania powietrza przez spaliny i cząsteczki pyłów z okładzin ściernych samochodów. Mam nadzieję, że zwycięży wola mieszkańców, a inwestorzy wreszcie usłyszą to, co na każdym spotkaniu głośno jest powtarzane. Nikt tego nie chce w tym miejscu Panowie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kontakt

troka.krzysztof@gmail.com

 

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Licznik odwiedzin

  • 144382Odsłon razem:
  • 0Goście obecnie online:
  • 13 marca 2011Licznone od: